دسته‌بندی نشده

در هنگام خرید نقاشی مینیاتور به این نکات توجه کنید

خرید نقاشی مینیاتور

خرید نقاشی مینیاتور

هنگام خرید نقاشی مییناتور نکات مهمی وجود دارد تا با توجه آن ها و با توجه به بودجه و فضای دکوراسیون منزل بهترین خرید را انجام دهید. خرید نقاشی مینیاتور ارزش گذاری و توجه به هنرمندان را در جامعه رواج خواهد داد و حمایتی درخور از هنر و هنرمند خواهد بود. انتخاب تابلویی مناسب با روحیات اعضای خانواده و دکوراسیون منزل می تواند کمک شایانی به زیبایی منزل شما کند.

نقاشی های مینیاتور به دلیل ظرافت زیادی که دارند و قابلیتی که در استفاده در فضاهای مدرن امروزی دارند هنری سنتی است که جایگاه ویژه ای در هنر مدن دارد. خرید نقاشی مینیاتور می تواند به اعتلای این هنر کمک کند.

سبک نقاشی تابلو

هنر نقاشی از هنر های بسیار قدیمی و باستانی در میان جهانیان است. از همان زمان که انسان سعی کرد برای رساندن پیام خود بر در و دیوار محل زندگی اش به نقاشی بپردازد. در دوران و تمدن های گوناگون سبک های مختلفی در نقاشی خلق شدند که معروف ترین های آن ها در بزرگترین موزه ها نگهداری می شوند.

اگر به هنر و به ویژه به هنر نقاشی غعلاقه مند باشید حتما نگاهی به مکتب های هنری و سبک های گوناگون نقاشی انداخته اید و مطالعه ای در این زمینه داشته اید؛ و با سبک هایی مثل: رنسانس، رمانتیسم، کوبیسم، اکپرسیونیسم و … اما سبک نقاشی ای که ایرانی سازی شده است مینیاتور می باشد

1. نقاشی مینیاتور چیست؟

مینیاتور سبکی در تصویرگری است که در آن اجسام و اشیا کوچکتر از حالت طبیعی شان به تصویر کشیده . واژه مینیاتور از ریشه عبارت “مینیموم ناتورال” به معنای طبیعت کوچک و ظریف، گرفته شده است. زادگاه و تاریخ شروع این گونه از نقاشی به طور کامل مشخص نیست و مشکل بتوان گفت که مینیاتور کدام نقطه ی جغرافیایی متولد شد. برخی مدارک حاکی از آن است که مینیاتور در حدود قرون وسطی پا به عرصه ی هنر گذاشته است.

باید بدانیم که مینیاتور هنری جهانی است و فقط سبک های آن در نقاط گوناگون مختص به همان منطقه است؛ از این رو به طور مثال مینیاتور چینی و مینیاتور ایرانی به طور کامل قابل تشخیص می باشند. آن گونه که از پژوهش ها بر می آید هنر مندان ایرانی قبل از خلق سبک ایرانی در این هنر با مینیاتور چینی آشنا شده بودند. اما ماحصل کار آن ها ارائه گر ذوق و ادراک ایرانی بود.

برخی دیگر بر این باور هستند که مینیاتور ایرانی بعد از حمله ی مغول ها به دست آن ها به چین رفت و مینیاتور چینی برگرفته از مینیاتور ایرانی است. با همه ی احوال نقاشی هایی که امروزه به اسم مینیاتور در جهان شناخته شده است نقاشی مینیاتور به سبک ایرانی است. کشور ما جز معدود کشور هایی است که این هنر و آموزش آن هنوز رواج دارد.

• در هنگام خرید نقاشی مینیاتور به چه نکاتی توجه باید کرد:

1. سبک های گوناگون مینیاتور را بشناسید مینیاتور تمام رنگ جسم مینیاتور آبرنگ روحی مینیاتور سیاه قلم رنگی مینیاتور سیاه قلم

2. از اصالت کار اطمینان حاصل کنید

با پیشرفت تکنیک های چاپ متاسفانه گاهی شاهد سواستفاده هایی هستیم که محصول چاپی را به جای کار دست هنرمند به فروش می رسانند. اما راه حل هایی وجود دارد تا کار دست را تشخیص دهیم:

  • در زمان خرید نقاشی مینیاتور از نزدیک به کار دقت کنید. معمولا اثر رنگ روغن و آبرنگ بر روی سطح بوم (چوب یا کتان) مشخص است – کار دست معمولا با جزییاتی در حاشیه ها و خطوط خود را می نمایاند. زیرا دست انسان دقت یک دستگاه کامپیوتری را ندارد و گاهی در برخی مواقع در جزییات نواقصی دیده می شوند که مانند چال گونه ی انسان، اگرچه نوعی معلولیت است اما امتیازی است برای زیبایی بیشتر!

3. جنس کار را بشناسید

معمولا هنرمندان نقاش بر روی کاغذ، چوب، کرباس (بوم های امروزی) سنگ، نقاشی می کنند

4. به جزئیات نقاشی دقت کنید

5. نقاشی چگونه ارائه می شود؟ با توجه به نوع استفاده ای که مورد نظرتان است باید نقاشی انتخاب کنید. در برخی مواقع ما نقاشی را به عنوان هدیه انتخاب می کنیم. در این مواقع کار باید سایز و قاب مناسبی داشته باشد.

6. اگر از یک فروشگاه خرید می کنید به نام و نشان آن دقت فرمایید 7. آیا با فضای منزل شما سازگاری دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *