دسته‌بندی نشده

هدایای سازمانی و هدیه تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی

هدیه سازمانی چیست؟

ابتدا باید بدانیم منظور از هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی چیست و سپس به جزئیات آن بپردازیم. شرکت های معتبری که به کارکنان و موسسات طرف همکاری خود اهمیت خاصی می دهند در مناسبت های مختلف اداری و یا سازمانی علاقه دارند هدایایی را برای این افراد در نظر بگیرند که به این هدایا، هدیه های سازمانی گفته میشود.

هدیه سازمانی خاص

هدیه تبلیغاتی باید در بسته بندی های بسیار زیبا و شکیل باشد. این هدیه ها لوگو یا مشخصات سازمان و موسسه مورد نظر را باید داشته باشند تا نام هدیه دهنده در خاطره ها باقی بماند. طراحی و بسته بندی آن باید در خور شان هدیه دهنده و هدیه گیرنده باشد و اعتبار سازمان را حفظ کند. هدیه تبلیغاتی جز نیازهای هر مجموعه ای است که صرفا برای تبلیغات نیست بلکه گاهی برای قدردانی و ایجاد انگیزه برای افراد است که به شکل یادبود و یا هدیه برای افراد مجموعه در نظر گرفته می شود. که برای این کار از هدیه های سازمانی استفاده می شود.

هدف مدیران از دادن هدایای سازمانی چیست؟

این نوع هدیه دادن دو نوع هدف دارد

1. اولین هدف که هدف اصلی بشمار می رود تشویق و قدردانی از اعضا مجموعه می باشد. این کار باعث میشود کارکنان با انگیزه ی بیشتری در جهت رشد و توسعه مجموعه بکوشند. همچنین مدیران کارآمد همیشه سعی می کنند اعضای مجموعه خود پرانرژی و شاد نگه دارند چون می دانند با این کار کارکنان با شوق و اشتیاق بالایی در محل کار خود حضور پیدا می کنند و همچنین وظایف خود را به نحو احسنت انجام می دهند و این به نفع مجموعه می باشد.

2. هدف دوم از دادن هدیه تبلیغاتی یا سازمانی تاثیری است که در پی خواهد داشت. مخصوصا اگر هدیه مورد استفاده و باب میل و سلیقه افراد مجموعه باشد تاثیری دو چندان در رشد مجموعه خواهد گذاشت و حس خوبی برای کارکنان ایجاد خواهد کرد و موجب افزایش اشتیاق هر چه بیشتر آنها نسبت به انجام وظایفشان خواهد شد.

دسته بندی هدایای های سازمانی

بزرگ ترین مشکل در خرید هدایای سازمانی، سلیقه، سن و جنسیت می باشد. مخصوصا وقتی که تعداد افراد مجموعه زیاد باشد کار به مراتب سخت تر خواهد شد. پس برای رسیدن به یک انتخاب مناسب لازم است دسته بندی هایی را بر اساس سن و جنس افراد انجام دهیم.

1. دسته بندی بر اساس سن

2. دسته بندی بر اساس جنسیت

3. دسته بندی بر اساس موقعیت اجتماعی

• یکی از مهم ترین دسته بندی هایی که می توانیم انجام دهیم دسته بندی بر اساس جنسیت می باشد. برای مثال بانوان اشیا زینتی و لوازم منزل را می پسندند و آقایان هیچ علاقه ای نسبت به این اشیا ندارند به همین جهت جنسیت از جمله دسته بندی های مهم و مفید به شمار میرود.

• نکته مهم دیگر این است که بعد از مشخص شدن اینکه هدیه برای بانوان است رده سنی به میان می آید که بر اساس سن ، هدیه مورد نظر تهیه میشود

• در تهیه هدیه تبلیغاتی موقعیت اجتماعی مخاطب را نیز باید در نظر بگیریم. برای مثال هدیه ای که برای یک پزشک در نظر گرفته می شود با هدیه ای که برای یک معمار در نظر گرفته می شود متفاوت خواهد بود. پس هر چه با دقت بالاتری این دسته بندی ها را انجام دهیم، دایره هدیه هایی را که می توانیم تهیه کنیم کوچک تر خواهیم کرد و انتخاب راحت تر و با کیفیت تری خواهیم داشت.

سایت های هدایای سازمانی

با پیشرفت تکنولوژی، بهترین هدایای سازمانی را می توان از سایت های تهیه و تولید هدیه های تبلیغاتی معتبر و خاص پیدا کرد که به صورت آنلاین در خدمت کاربران هستند یکی از این سایت ها سایت کلوت Kaloot.org می باشد که بهترین هدیه های تبلیغاتی در زمینه صنایع دستی و گیفت تبلیغاتی در اختیار مدیران قرار می دهد. یکی از این هدیه های تبلیغاتی ظروف فیروزه کوبی است که توسط استادان ماهر ایران زمین خلق می شود.

صنایع دستی به عنوان هدیه تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *