دسته‌بندی نشده

هدیه سنتی

هدیه سنتی

هدیه سنتی چیست؟

زمانی که نام هدیه سنتی به میان می آید، تقریبا همه به طرح های سنتی هنری، نقاشی های کلاسیک ایرانی، و یا رنگ ها و اشکال کلاسیک هنری اسلامی فکر می کنند. و هر چیزی که نمادی از این موارد داشته باشد را هدیه سنتی می نامند. اما اگر بخواهیم با دقت و موشکافانه به مسئله دقت کنیم باید تنها کالاهایی که از سمبل های فرهنگی و تاریخی در آن ها استفاده شده است را به این نام بخوانیم.

آیا فقط صنایع دستی هدایای سنتی هستند؟

جواب این سوال، خیر است. اگر سری به فرهنگ لغات معین بزنیم کلمه سنتی را اینگونه معنا کرده است : “(سُ نَّ) [ ع – فا. ] (ص .) 1 – ویژگی آن چه که ریشه در آداب و رسوم قدیم دارد یا از قدیم رایج بوده است . 2 – سنت گرا، پیرو سنت” طبق این تعریف هر شی ای که در ظاهر یکی از سمبل های فرهنگ و هنر کهن را داشته باشد می تواند یک هدیه سنتی باشد.

رسم هدیه دادن

هدیه، تحفه، پیشکش و … همگی برای ابراز محبت، تشکر و قدردانی، تبریک گفتن و یادآوری مسئله ای بین افراد رد و بدل می شوند. ما به بهانه های مختلفی به یکدیگر هدیه می دهیم و سعی می کنیم آن هدیه متناسب با مخاطب، دلیل هدیه دادن و خیلی مسائل دیگر باشد.

چه هدیه ای سنتی است؟

اگر بخواهیم با توجه به ظاهر کار قضاوت کنیم، هدیه های سنتی بازه ی بسیار وسیعی از کالاها را در بر می گیرند. شاید فقط طرح یک کوسن سنتی باشد ولی تهیه و تولید آن کاملا صنعتی انجام شده باشد. به این معنا که هدایای سنتی صرفا صنایع دستی نیستند.

در ایران هر شی ای از المان های هنر ایرانی و یا ایرانی- اسلامی در آن استفاده شده باشد سنتی نام می گیرد. حتی پاور بانک طرح سنتی! اگر عبارت طرح سنتی را در گوگل جستجو کنید بیشترین تصویری که نمایش می دهد طرح های شمسه، ترنج، بته جقه، اسلیمی و طرح هایی از این دست هستند هر تولید کننده ای با دستگاه های چاپ امروزی می تواند این طرح ها را روی اجناس گوناگون، از تیشرت و رومیزی گرفته تا ماگ و پاور بانک جعبه کادو چاپ کند و در نتیجه یک هدیه سنتی تولید کند.

هدایای تبلیغاتی و سازمانی می توانند سنتی و با اصالت باشند

&راه های زیادی وجود دارد تا اهمیتی که برای مشتری و یا شرکای تجاری خود قائل هستیم را نشان دهیم. اما روشی که معمولا همه از آن غافل می مانند هدیه است. هدیه ای که می دانید معنای ویژه ای برای آن ها خواهد داشت.

خوشبختانه در کشور ما رسم هدیه های سازمانی و تبلیغاتی جای افتاده است و متاسفانه بسیاری از این هدایا کالا های الکترونیکی و یا در برخی مواقع کالاهای لوکس خارجی مثل ساعت، عطر و یا گوشی های گران قیمت هستند. اما هستند شرکت ها و سازمان هایی که به مناسب های گوناگون از صنایع دستی اصیل و با کیفیت ایرانی برای قدردانی از مشتریان و شرکای تجاری خود بهره می برند.

صنایع دستی مناسب ترین هدیه سنتی

درست است که طرح های سنتی جلوه بسیار زیبایی به کالاها می دهند اما کار چاپ های صنعتی و در تیراژ زیاد از اصالت کار خواهد کاست. حتما خیلی از شما بر این باور هستید و هدیه ای را می توانید سنتی بنامید که اصالت فرهنگ در آن نمایان باشد. صنایع دستی ایران حاصل دسترنج هنرمندان هستند. حاصل صد ها و در مواردی هزاران سال تجربه می باشند. اگر شما این هنر های دستی را برای هدیه دادن انتخاب کنید فقط یک کالا هدیه نمی دهید بلکه فرهنگ و اصالتی که در بطن آن کالا نهفته است را هدیه می دهید.

انتخاب صنایع دستی به عنوان هدیه تبلیغاتی

این انتخاب می تواند کمک بزرگی به صنعت و فرهنگ ایران زمین بکند. صنایع دستی ایران از تنوع بسیار بالایی از لحاظ جنس، طراحی، قیمت و کاربرد دارد که می تواند انتخاب مناسبی برای هدایای تبلیغاتی شما باشد. ایجاد بستری مناسب برای عرضه صنایع دستی به عنوان هدیه تبلیغاتی می تواند چالشی برای تولید کنندگان و هنرمندان این عرصه باشد که در این راه برخی شرکت ها پلی میان هنرمندان و سازمان های علاقه مند به صنایع دستی شده اند.

این شرکت ها با بروز رسانی نحوه ی بسته بندی و شخصی سازی صنایع دستی، راه دستیابی به این کالاهای ارزشمند را جهت عرضه به عنوان کالای تبلیغاتی، تسهیل می کنند.

از ویژگی های منحصر به فرد صنایع دستی به عنوان هدیه غافل نشوید

از ویژگی های صنایع دستی که در سایر اقلام تبلیغاتی کمتر دیده می شود می توان به تنوع، دوام و ماندگاری، ایجاد تجربه ی لذت بخش، ارزش مادی و معنوی بالا و قابلیت سفارشی سازی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *